Változó fülszőrös szelek

 2010.06.18. 13:42

Az életben az az egy állandó, hogy változik. Nem tudom Bendegúz mit érzékel az időből meg annak múlásából, meg a változásokból, úgyhogy leteszteltük rugalmasságát, és memóriáját. Konkrétan lepasszoltuk a nyaralás idejére.

Nekem hiányzott Bendegúz tolakodó magatartása, imádása, keringése, üvöltözése. Értesüléseim szerint én neki cseppet sem hiányoztam, mert két nap után másnak berregett és cserregett, mást imádott, más nyakba mászott, más fülcimpát emésztgetett elő.

Bendegúz köztudottan lakáspatkány, izé macska. Ő kimenne, mi nem engedjük, mert be találna heverni egy éjszakai busz alá, és az igen rosszul esne. Neki is, nekem is.

Az új helyen viszont napi rendszerességgel ki lett szellőztetve a bundája a harsogó levelű mogyoróbokor alatt, mindeközben pedig Micit kedvére terrorizálgathatta. Átmeneti új gazdáját probléma nélkül legáncsolta az összes lábáról, mert Bendegúz tud ellenállhatatlan lenni, ha akar.

Hazaérkezésünkkor én teljes lázban égtem, alig vártam, hogy ölelhessem a kis szőrös gombóctekercset, de ő – költői szavaktól abszolúte mentesen – le se szart. Elvonult mellettem, mintha idegen lennék, mintha soha nem is látott volna. Egy világ omlott bennem össze, felvettem őt, szorongattam, ültettünk és virágoztattunk lábujjvirágot is, de nem érdekeltem őt. Lesújtva hazakullogtam, gondoltam, másnap majd veszek a luxusmacskáknak való flancos-halas tápot, hátha azzal megenyhül Bendegúzom rideg és szeretettelen szíve. Az hazaszállítás napján Bendegúz úgy nézett rám, mintha a vágóhídra vinném, prémjéből pedig mamuszt varratnék, bajszaiból fűzőt hozzá. Útközben elkezdett Forma-1-es hangokat kiadni, szirénázni, nyünnyögni és bugyogni. Aztán otthon egyszerűen kifolyt a dobozából, végigzselézett a padlón a vélhetően leghűvösebb pontig, és ott elnyúlt, mintha belehalt volna az elszakítástól, az éppen megszokott életteréből történő kitépés következtében.

Ekkor rá kellett döbbennem, hogy Bendegúznak a memóriájával semmi baj, nagyon jól tudja ki vagyok, viszont pedigrés színész képességét csak akkor vettem észre. A hűtőből elővarázsolt sült kacsacombot már nehéz volt spleen-es ábrázattal ignorálni, ment is vagy 4 másodpercig. Elfogadta tőlem, nyilván.

Éjjel, az erkélyén ücsörögve, tücsköket hallgatva, denevéreket lesve, bogarakra recsegve, rátört az imádási roham és pechjére, csak mi voltunk ott. Másnap délelőtt, elvétve már rám is nézett, délután viszont ledőltek a falak és rászívta magát a fülemre. Azóta szent a béke, és már nem akarja kirúgni alólam a lábaimat mindenáron.

Címkék: cica macska bendegúz

A bejegyzés trackback címe:

https://onecataday.blog.hu/api/trackback/id/tr472091524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

caltabellotta 2010.06.18. 14:17:09

Végre:)
Ezt (is) nagyon jól írtad meg!

Félszeg Árnyék · http://arnyek.blog.hu 2010.06.18. 18:10:45

Meg akar ölni, ne dőlj be, vigyázz! Épp most írtam meg, hogy ismerheted fel a jeleket! :))

Csore60 2010.06.18. 19:21:14

A macsekok már csak ilyenek. Alávaló, imádni való kis mocskok!:)

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.06.18. 20:10:37

A macska az evolúció csúcsa.

Keen25 2010.06.18. 20:16:26

:)
Kicsit hasonlo, mint amit anno a Zsebink csinalt amikor nyaralasbol jottunk haza.
Atnezett rajtunk, elkerult. A kaja azert kellett neki.:)
Lelkuk van, nem ketseges. Egy mimoza+pitbull keverek szeru lelek. :)

Idet 2010.06.18. 21:14:43

Egy frászt nem szeret! Csak meg akart büntetni, mert lepasszoltad Őfelségét. Az én Kacukóm ezt pár napos elutazás után csinálja (én utazom, ő marad a fiammal), keresztülnéz rajtam, úgy megy el mellettem, hogy rálép a lábamra, hátat fordít, és csak egy nap múltán hajlandó újra a karomba fészkelődni. Kaját csak a fiamtól fogad el, miközben lopva mártírpillantásokat vet rám.
Tudja, hogy inkább én vagyok az övé, mint ő az enyém...

mamas 2010.06.21. 10:00:52

Miután közel 2 hétig imádtuk egymást, most én kerültem a kispadra, de sebaj, minden szeretet újraéleszthető, csak idő kérdése. A türelmem határtalan.
süti beállítások módosítása